petak, 14. lipnja 2019.

Koga je Isus u svojoj molitvi nazvao ' jedinim pravim Bogom'?

U Ivanu 17:3 Isus je nazvao Oca (Ivan 17:2, 3 ) "jedinim pravim Bogom", ili kako to prenosi William Barclay, "jedini stvarni Bog" (1) Vrijedi imati na umu da Otac nikada nije uzvratio takvim priznanjem Isusu, tj, Otac nikada nije nazvao Isusa "jedinim pravim Bogom". 
U ovim stihovima, "Isus se obraća Bogu u ime svojih sljedbenika" i "ovdje moli i za sebe i za njih"(2) To je "Isusova svećenička molitva prije njegove žrtve" (3)

Iz toga proizlazi jasan i nedvosmislen zaključak:
Isus se molio i vjerovao u  suverenog svemogućeg Boga, Jehovu, svog Oca ( 5. Mojs. 32:6, Iza 63:16, 64:8, Jer 31:9, Ps. 89:26, Mal 2:10. Jasno ga je nazvao "JEDINIM, PRAVIM Bogom", koji ga je poslao na Zemlju.

Svako dodatno objašnjenje koje se temelji na trinitarijanskoj ideologiji ne slaže se sa ovim kristalno jasnim Kristovim riječima. Dakle, hoćete li vjerovati Isusovim riječima ili ljudskom tumačenju koje iskrivljuje njegove jasne riječi? Oni koji se ne slažu sa ovim Isusovim riječima, nego bespogovorno slijede trinitarijansku ideologiju, postavljaju sebe u vrlo nepovoljan i nesiguran položaj:


Matej 7:21-23
  • Biblija — prijevod Novi svijet
    • 21 Neće svatko tko mi govori: ‘Gospodine, Gospodine’, ući u kraljevstvo nebesko, nego onaj tko vrši+ volju Oca mojega koji je na nebesima.+ 22 Mnogi će mi reći u onaj dan: ‘Gospodine, Gospodine,+ nismo li u tvoje ime proricali i u tvoje ime demone istjerivali i u tvoje ime mnoga silna djela* činili?’+ 23 Tada ću im kazati: Nikad vas nisam poznavao!+ Odlazite od mene, vi koji činite bezakonje!+

Dakle,  za razliku od svih crkava koje zastupaju dogmu o trojednom Bogu, Isus sigurno ne bi ni odobravao ni zastupao tzv, Koncilsku kristologiju. (4) A tako bi se trebao postaviti i svatko tko se izjašnjava kao kršćanin, i kome su Isusove jasne riječi i učenja veći autoritet od ljudskih dogmi i tumačenja kojima se iskrivljavaju njegove riječi. (Mat. 11:25, Luka 10:21, 1.Kor. 1:20, 21) 


bilješke:

(1)  The New Testament, prijevod W. Barclaya. (1999)

(2)  The Jewish Annotated New Testament, 189 str.

3)   RSV, bilješka

4)   Tj, kristologija ( grana teologije koja tumači osobu, prirodu i ulogu Krista), izvedena je je iz ekumenskih koncila, počevši od Niceje, 325.g.