srijeda, 15. siječnja 2020.

Je li vjerovanje u Trojstvo spojivo sa biblijskim vjerovanjem u Otkupninu?

Učenje o otkupnini, jedno je od najvažnijih učenja Biblije. Sa druge strane, doktrina o Trojstvu predstavlja netočnu soteriologiju, jer prema Trojstvu, Isus nije prinio ono što je Adam izgubio. Adam je izgubio savršeni ljudski život na Zemlji. Prema definiciji Trojstva, Isus je bio Bogočovjek, i prema toj definiciji nije mogao ponuditi odgovarajuću otkupninu, jer, Adam nije bio Bogočovjek, već savršeni čovjek. (1. Tim. 2:5, 6; 1.Kor. 15:45)

Da bi Isus mogao otkupiti ono što je Adam izgubio, on bi ( prema biblijskoj definiciji otkupitelja) i sam morao biti savršeni čovjek, ništa više ni manje od toga .

Prema Božjoj pravdi izraženoj u Mojsijevom zakonu, za dušu je trebalo dati drugu dušu. ( 2.Mojs. 21:23; 3.Mojs. 24:18). Budući da je Adam stvoren kao bezgrešna ljudska duša, za otkupninu je trebao dati drugu bezgrešnu ljudsku dušu. Otkupitelj je morao biti bezgrešni čovjek, da bi odgovarao vrijednosti Adamovog života. Zato je apostol Pavao u 1. Timoteju 2:6 koristio riječ koja doslovno
znači "odgovarajuća otkupnina", ἀντίλυτρον; antitilutron  .

Otkupitelj je trebao dragovoljno prinijeti ono što je Adam izgubio svojom neposlušnošću u Edenu. Savršeni ljudski život. Ništa više i ništa manje od toga nije smjelo biti uključeno, da bi se zadovoljilo Božji zahtjev o otkupnini. ( Rim. 5.14, 17) Dakle, Isus, kao 'drugi i posljednji Adam', lišio se svog nebeskog obličja, da bi postao ono što je Adam izgubio; bezgrešan i savršen ljudski život. I onda je svoj bezgrešan i savršeni ljudski život dobrovoljno predao i žrtvovao za otkup.

Suprotno tome. Trojstvo uči da Isus nije umro u potpunosti ili stvarno, jer njegova "božanska priroda nije umrla", sa ljudskim tijelom umrla su samo "njegova božanska svojstva". Dakle, prema definiciji Trojstva, Isus nije mogao u potpunosti umrijeti. Dakle, trinitarizam uči da Isus nije morao u potpunosti žrtvovati svoj život.

U vezi sa tim, razmislimo o razgovoru koji je Isus vodio sa Petrom, u Mateju 16:21-23 i u Marku 8:31-33. Ovdje je Isus vrlo jasno dao do znanja da će biti ubijen. Ali, na to mu je Petar prigovorio riječima: "
Izgleda da se i trinitarizam slaže sa ovim Petrovim prigovorom. Ali, Isus je takvo razmišljanje nazvao sotonskim, a takve misli ljudskima, protivne Božjima.

Dakle, Biblija jasno pokazuje da je Isus položio svoj savršeni ljudski život, svoju dušu kao otkupninu za palo čovječanstvo. Tri dana je bio mrtav, tj, tri dana nije postojao, a nakon toga uskrsnuo ga je Bog, njegov i naš Otac. (Djela 2:32; Ivan 20:17)

Jasno je, dakle, da i biblijsko učenje o otkupnini snažno i jasno razotkriva da je dogma o Trojednom Bogu, nebiblijska i lažna. Ljudsko učenje, koje je suprotno Božjim mislima.